Régebben még gyakran néztem F1-et, amikor még a Jaguar csapat is versenyzett, de engem sosem a leggyorsabb autó vagy a legügyesebb pilóta érdekelt. A F1-es autók külseje az, ami megfogott igazán és ebben a Jaguar 100%-ig az első helyen állt. A Jaguar autómárkát Angliában gyártják, az évtizedek során, több nagyobb cég kezében is volt, több városban gyártották. Ha ránézünk egy ilyen márkájú autóra a legszembetűnőbb talán a motorháztetőn lévő jaguár szimbólum, aztán ott a hatalmas hűtőrács, a dupla első lámpák... Összességében egy olyan autó áll előttünk, amely már ránézésre megfogja az embert és felsóhajt: "Ha nekem ilyenem lenne...." A Jaguar nem egy hétköznapi autó Magyarországon vagy külföldön is csak ritkán láthatunk ilyet.
Mint minden gépjárműgyár, ők is egy modellel kezdték, amit mindig tovább fejlesztettek a Jaguar-nál, ez a Mark, amiből készült a római kettes típustól egészen a tizesig, de már az V-ös számúnál is láthatjuk azt sötét zöld színt amely, vadságot, erőt sugároz. Ez a szín végígkíséri a Jaguar történetét.
A Forma-1-es csapatot megnézve, ami 2000-ben debütált az Ausztrál-futamon, nem ők voltak, azok akik rengeteg pontot szereztek vagy köridőket döntöttek, de én nem is ezért szerettem őket. 2004-ben már be is fejezték a Forma-1-es versenyzést.
A külső (a kasztni) viszont igen is Jaguar-osra sikeredett, a sötét zöld szín uralja az egész versenyautót. Van egy hajszál piros csík a zöld alatt, ami után a fehér szín tökéletes mintával kíséri végig az autó alsó részét, majd az autó elején újra visszatér a Jaguar-zöld. A pilóta mögött mindkét oldalon a Jaguar logo emelkedik. A Jaguar ma sem adta fel a versenyzést erre jó példa az RSR típus.
Magyar weblap: Jaguar - XK
Nemzetközi weblap: Jaguar International
Jaguar F1-es története: Jaguar Racing - Wikipédia